2012. december 12., szerda

A Facebook már a postai szolgáltatásokba is beépül.




Egy új szolgáltatás, a SoPost, a szociális hálózatokra kívánja építeni csomagküldési rendszerét.



A SoPost azt a célt tűzte ki maga elé, hogy felszámolja a postacímek statikusságából adódó problémákat. (Már, ha ezt valaki problémának tartja…) Nézetük szerint mai rohanó világunkban nem gátolhatja küldeményeink pontos kézbesítését az idő és helyszín kötöttsége. Épp ezért szolgáltatásuk lényege, hogy a postacímet a felhasználói profilhoz társítja és így egy sokkal rugalmasabb, a felhasználó időbeosztását figyelembe vevő rendszer alakul ki. Amíg a címünk megváltozhat, a bejelentkezési azonosító vagy az email cím általában változatlan marad.
„A címed az a hely ahol vagy, vagy ahová szeretnéd, hogy a dolgaid megérkezzenek…” állítja az alapító, Jonathan Grubin.



A szolgáltatás használatával többféle kézbesítési cím és időrendi terv is beállítható profilunkhoz. Ennek számos praktikus előnye van, lecsökkentheti a sikertelen kézbesítések számát – ami számunkra bosszantó, a szállítónak anyagi kárral jár – mert a helyzetünk pontos ismeretében ez elkerülhető. A személyes adatok szigorú szabályozásával a vevőket védik, valamint a macerás visszaigazolás – helybenhagyás – bizonylat nyomtatási eljárás egyetlen ’pipára’ egyszerűsödik.



Visszatérek egy szóra ahhoz a tényhez, hogy a szolgáltatás a közösségi hálózatokra épül, tehát fő célcsoportja a Facebook és a Twitter használói. Erős együttműködés alakult ki a Facebook és a közösségi funkciókra építkező alkalmazások fejlesztői között. Az integráció könnyű terjeszkedést biztosít a cégeknek, mert a felhasználók az egyes alkalmazásokat nem önmagukban, hanem közösséggel megosztva használják. (A több mint 1 milliárd felhasználóból a Facebook.com-on havonta 220 millió ember keresi fel az appcentert.)



Minden közösségi szolgáltatásnak megéri tehát a Facebook-kal együttműködni. Hiszen ő lett a terepe minden olyan megoldásnak, ahol van felhasználói aktivitás. Akár olvasni, akár írni, akár létrehozni, akár teljesíteni, akár fogyasztani kell, a Facebook kiváló hely arra, hogy ezeket közvetítse.

Az eredeti cikk itt
Ezt is használtam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése